Батькам



Як вберегти дітей від небезпечних груп
в соціальних мережах

У соціальних мережах виявлені небезпечні групи, в яких доводять дітей до самогубства. Про це повідомляє Департамент кіберполіції Національної поліції України.
З метою попередження підліткових суїцидів у Національній поліції розповіли про алгоритм дій зловмисників, ознаки участі дитини у подібних групах в соціальних мережах, список облікових записів, що реєструвалися з території України, а також контакти підрозділів кіберполіції, куди варто звертатися у разі виявлення небезпеки.
Зокрема, у Департаменті кіберполіції повідомили, що фанати таких спільнот називають себе «китами», тому що ці тварини асоціюються у них зі свободою. Використання поняття «кити» («летючі кити»), можливо, пояснюється тим, що цей вид ссавців – один із небагатьох, представники якого добровільно можуть звести рахунки з життям.
Подібні суїцидальні спільноти називаються «Море китів» і «Тихий дім». Відтак у всіх членів таких груп на особистих сторінках розміщені відео або малюнки з літаючими китами.
Особами, які організували цю систему, відпрацювано чіткий алгоритм дій. Для того, аби вступити до спільноти, потрібно подати заявку для вступу й написати певний текст у себе на сторінці. Якщо адміністрація групи затвердить кандидатуру, то буде проведено невеличке психологічне вивчення особи та її готовності до самогубства через спілкування в приватному чаті.
Наступне повідомлення містить завдання, його опис та час, який надається на його виконання. Виконання кожного завдання потрібно фіксувати на фото або відео. На кожне завдання надається обмежений час. Якщо учасник не встигає його виконати, його виключають зі спільноти.
Коли адміністратор групи впевниться, що дитина готова до самогубства, створюється аудіо з музикою, в якому дитина виступає в головній ролі. У ролику оговорюються усі її проблеми, які вона озвучила «провіднику». Єдиний вихід із усіх проблем, який озвучується в цьому «творі», – вчинити самогубство. Перед цим дитина слухає аудіозапис і робить останній крок.
Фінальне завдання – покінчити життя самогубством та зафіксувати момент смерті на камеру в онлайн-режимі. Відеозаписи в подальшому продаються в Інтернет або в Darknet.
Щоб не допустити потрапляння дітей до таких груп, співробітники Департаменту кіберполіції рекомендують батькам приділяти увагу психологічному стану дитини, перевіряти шкіряні покриви дитини на наявність пошкоджень, особливо на пошкодження у формі кита, перевіряти облікові записи дитини в соціальних мережах та групи, до яких входить акаунт.
Також у Національній поліції радять звертати увагу на коло спілкування дитини, обов’язково контролювати те, які фото- та відеофайли знаходяться в гаджетах дитини, встановлювати функцію «батьківський контроль» на гаджетах дитини.
У Департаменті кіберполіції повідомили, що вже виявили одну з таких груп https://vk.com/blueskitea. До неї входили 209 користувачів з України. У поліції зауважують, що такі групи щодня блокуються адміністрацією соціальних мереж за зверненнями правоохоронних органів або користувачів.
У разі виявлення підозрілих спільнот співробітники департаменту просять негайно повідомляти про такі випадки до кіберполіції за номером гарячої лінії: (044) 374-37-21 з 8:45 до 19:30 (у робочі дні), чи за електронною адресою: https://www.cybercrime.gov.ua (цілодобово), або звертатися до адміністрації соцмережі, у якій виявлена група.
Аналізуючи діяльність зазначених груп, кіберполіція встановила постійних учасників таких спільнот, які реєструються з території України.
У зв’язку з цим кіберполіція звертається до батьків та усіх не байдужих із проханням бути пильними, за можливості – перевірити облікові записи дітей, чи не зареєстровані вони під зазначеними у списку іменами. Про виявлення додаткових облікових записів департамент інформуватиме додатково.

Основними умовами виховання учнів,
які можуть бути використані в кожній сім’ї з урахуванням її особливостей, на мій погляд є:
1. Здоровий мікроклімат у сім’ї, його доброзичливість і загальна спрямованість.
Добре, коли сім’я дружна, всі живуть разом цілеспрямованим і радісним життям, де всі люблять один одного; де у сім’ї панує атмосфера взаємодопомоги, щирості, тепла, справжньої турботи. У таких сім’ях, якщо й виникають окремі розбіжності думок і суперечок, але вони розв’язуються без дратувань, приниження людської гідності, крику, взаємних образ. У цій сім’ї панує повага до думки інших членів сім’ї, цінується авторитет батька й матері, дідуся і бабусі.
2. Довіра до дітей, надання їм самостійності.
Якщо дитина бачить, що дорослі вірять у її сили, чесність, доброту, порядність, вірять у те, що вона зможе перебороти труднощі в навчанні, виправити поведінку, то це довіра окрилює її, вселяє впевненість у свої сили, породжує бажання стати кращою. Довір’я сприяє самовихованню дитини, її самовдосконаленню. Відверті, довірливі стосунки між батьками і дітьми роблять мікроклімат в сім’ї більш благополучним.
3. Чуйне ставлення дітей до найстарших членів родини – бабусі й дідуся.
Батьки мають бути прикладом для своїх дітей у відносинах зі своїми батьками і їхніми дідусями і бабусями, відноситися до них із повагою, чуйно ставитися до них, цінувати думку старших у родині.
4. Єдність вимог до дорослих у їх ставленні до дітей.
Головним є таке правило: ні за яких обставин не допускати в сім’ї різних дій, неузгоджених впливів. Єдність вимог, їх розумна послідовність потребують від дорослих нервових зусиль, уміння поступитися власним бажанням. Виключіть з життя сім’ї свавілля, егоїзм, дрібні розрахунки. Пам’ятайте: виховання дітей у сім’ї не особиста справа батька й матері, а й справа великої державної ваги, тому що наші діти - майбутнє нашої держави. Вони будуть творити історію, стануть згодом батьками і матерями, які також виховуватимуть дітей. Наші діти – це наша старість. Правильне виховання – це наша щаслива старість, погане виховання – це наші сльози, наша провина перед іншими людьми, перед державою.

Пам’ятка для батьків
1.     На прикладах, узятих із життя, демонструйте дітям зразки чесного виконання обов’язку перед суспільством і сім’єю.
2.     Відвідуйте збори і заняття для батьків. Ми постараємося, щоб вони стали для вас доброю школою організації сімейного виховання.
3.     Виділіть школяреві постійне робоче місце
4.     Привчайте учня до охайності, дбайливого ставлення до шкільного майна і навчальних посібників.
5.     Щоденно цікавтеся успіхами дитини в школі (питайте: „Що цікавого було сьогодні в школі? Про що ти дізнався, чого навчився? За що похвалила тебе учителька?”. Замість традиційного „Чи з’їв усе те, що я дала тобі до школи?”, „Не товаришуй з Миколою, бо він поганий хлопчик.”) Радійте успіхам дитини, допомагайте їй, але пам’ятайте, що допомога і контроль не повинні бути муштрою, моралізуванням. Головне – підтримуйте інтерес до навчання.
6.     Сприяйте тому, щоб дитина брала участь у заходах, які проводяться у класі або школі.
7.     Намагайтесь вислухати дитину до кінця. Поділитися своїми враженнями - природна потреба дитини.
8.     Організовуйте дозвілля дитини, надавайте їй змогу ходити в кіно, театр, на виставки тощо, привчайте слухати музику, читати художню літературу; підтримуйте інтерес до техніки, образотворчого мистецтва і фізкультури.
9.     Систематично привчайте дітей до праці.
10.   Пам’ятайте, що тільки разом зі школою можна добитися бажаних результатів у вихованні і навчанні дітей. Учитель – ваш перший порадник і друг. Радьтеся з ним, підтримуйте його авторитет. Зауваження щодо роботи вчителя висловлюйте в школі, на зборах. Не робіть цього в присутності дітей.

Основні правила
батьківської поведінки
·         У стосунках з дитиною опирайтесь на її позитивні риси;
·         Реагуйте на дитину з теплотою і піклуванням;
·         Хваліть дитину і підтримуйте її;
·         Будьте уважними до дитини;
·         Забезпечте дитині безпеку;
·         Оцінюйте вчинки дитини, а не її особистість;
·         Навіюйте дитині позитивне;
·         Сприймайте дитину такою, якою вона є;
·         Не згадуйте без особливої на те потреби негативні ситуації з минулого дитини;
·         Порівнюйте дитину частіше з самим собою, а не з її однолітками чи знайомими;
·         Не живіть життя замість дитини, але будьте поруч з нею, щоб допомогти у разі потреби;
·         Поважайте гідність дитини;
·         Не допускайте невідповідності між своїми словами і діями;
·         Намагайтесь у спілкування з дитиною висловлювати свої почуття;
·         Будьте для дитини прикладом у словах та вчинках;
·         Виконуйте обіцяне;
·         Давайте дитині свободу щодо виду діяльності та її форм.
Типові помилки сімейного виховання
ü  Відсутність єдиних вимог  до дитини;
ü  Формальний характер спілкування з нею;
ü  Вседозволеність у діях та вчинках;
ü  Безконтрольність з боку батьків за поведінкою і навчанням  дитини;
ü  Обожнювання, ідеалізація дитини;
ü  Надмірна суворість у вихованні;
ü  Неврахування індивідуально-психологічних та вікових особливостей дитини.

Немає коментарів:

Дописати коментар